web analytics
  • Jag har tidigare bloggat om tv-tävlingar som egentligen är maskerade lotterier. Det kan se ut som en enkel tävling, men det kostar pengar att få försöka lämna sitt svar och höra att du inte kom ända fram. Jag tycker illa om falsk marknadsföring, och en artikel i GD ger mig anledning att ta upp saken igen.

    GD berättar om en kvinna som, på grund av okunskap och språksvårigheter, ringde till tävlingen ”Ringaling” ett stort antal gånger. Resultatet blev en telefonräkning på 10 000 kronor.

    Jag tycker att det är fråga om rena lotterier, och att de borde marknadsföras som sådana – klart och tydligt. Men genom sin konstruktion faller de, precis som öresauktionerna, utanför dagens lagstiftning. Det borde vara dags att ändra på det!

    Andra bloggar om: , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:51

  • Lämna ett svar

    Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.