Konsumentverket har tidigare varnat för företaget Waplotto/Euromillions och gett konsumenter rådet att bestrida de fakturor de fått på tjänster som de inte har beställt. Nu hotar Waplotto/Euromillions de konsumenter som bestridit fakturorna med rättsliga åtgärder, skriver KoV i ett pressmeddelande.
Konsumentverket har tagit emot flera anmälningar om att bolaget skickat sms med hot om inkasso till de konsumenter som bestridit tidigare fakturor.
Nu har Konsumentverket uppmärksammats på att ett nytt sms har skickats ut från Waplotto/Euromillions där företaget den här gången hotar med rättsliga åtgärder om man inte betalar. I sms:et antyds att det blir billigare att betala fakturan än att anlita en advokat, skriver verket.
Även denna gång uppmanar Konsumentverket de konsumenter som inte anser sig ha ingått något avtal om tjänsten att på nytt bestrida betalningskravet. Det är viktigt att minnas att man aldrig kan få en betalningsanmärkning om man bestrider bolagets betalningskrav.
Uppdatering: SvD har en artikel om lotteriets hot, och har bland annat kontaktat företrädare för lotteriet. ”Vi tror på vår affärsidé”, skriver Dennies Pettersson i ett mejl till SvD.se. Den märkliga historien går vidare.
Uppdatering: HD har en artikel om en av dem som drabbats.
Andra bloggar om: Bluffakturor, Euro Millions Lottery, Euro Millions, Skojare, Bedragare, Sms, Waplotto, Euromillions
[…] driver sedan tidigare ett ärende mot Waplotto/Euromillions där ofrivilliga ”kunder” har fått fakturor och krav. Verket har tidigare uppmanat dem som anser att de inte beställt något att inte betala, och […]