SvD har i en serie artiklar granskat Postkodlotteriet. I den senaste, som också refereras av TT, konstaterar tidningen att sedan augusti 2007 har 100 anmälningar kommit in till Konsumentverket. Förra året fälldes lotteriet i Marknadsdomstolen för sin marknadsföring.
De många anmälningarna tonas dock ned av företrädare för lotteriet.
-I förhållande till den stora mängd utskick vi gör så är det väldigt få som klagar på vår marknadsföring, säger Anna Engstrand, pressekreterare på Svenska Postkodlotteriet.
Lotteriet borde i stället tona ned sin aggressiva marknadsföring.
Andra bloggar om: Postkodlotteriet, Marknadsdomstolen, Marknadsföring, Reklam, Konsumentverket
Postkodlotteriet är ett intressant fall. Det är särskilt intressant att diskutera var gränsen mellan en tidning och en annonsbilaga går. Inte en helt enkel gräns att dra. Det var därför bra att KO fick det prövat i Marknadsdomstolen. Bra, viktigt och intressant inlägg det du har skrivit. Frekar06