web analytics
  • Service, Telekom 14.10.2008

    Tele- och internetbranschen är usel på kundtjänst. Till Konsumenternas tele- och internetbyrå, KTIB, kommer hundratals klagomål per månad, skriver GP.

    Det största problemet är att man fastnar i kundtjänsten, och inte får möjlighet att prata med någon ansvarig person som skulle kunna lösa problemet. Det näst vanligaste problemet är att den så kallade loggningen, där samtal och eventuella besked eller överenskommelser registreras, inte fungerar.

    – Ibland skriver kundtjänsten inte upp vad som sagts eller vad operatören och kunden kommit överens om. Detta gör att kunden får berätta vad som hänt flera gånger och det kan uppstå frågetecken kring vad operatören har lovat, säger Andreas Evestedt, informationsansvarig på KTIB till GP.

    Det här är ingen nyhet. Nyligen hade DN en artikel som handlade om lång väntan i telefonköer hos kundtjänsten i Com Hem. Det utlöste vad tidningen betecknar som en läsarstorm med klagomål på kundservicen hos ett antal bolag.

    Det är konstigt att inget bolag har insett konkurrensfördelen med en fungerande kundservice. Se på biltillverkarna, Toyota skryter i reklamen med att de har bra service hos sina verkstäder!

    Andra bloggar om: , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 6:21

  • 2 Kommentarer

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.