web analytics
  • Service 23.10.2008

    Nyligen bloggade jag om de många klagomålen på företagens kundtjänst i allmänhet och Com Hems kundtjänst i synnerhet. Nu läser jag i Computer Sweden att Com Hem lovar bot och bättring.

    Kundsystemen har inte hunnit med när Com Hem gått från att sälja till fastighetsägare till att även sälja till privatkunder, skriver . Därför har supporten blivit lidande, enligt vd:n Tomas Franzén, som nu lovar att investera 200 miljoner kronor i bättre kundservice.

    – Vi har vuxit mycket snabbt och lider av en del växtvärk. Stöd- och it-system har inte riktigt hängt med och de som märker det är framför allt våra kunder. Ibland har det varit struligt i våra leveranser till kunder och ibland har vi haft dåliga svarstider, säger Tomas Franzén, vd på Com Hem sedan i maj.

    – Hittills har vi lappat och lagat de här systemen, nu ska vi bygga upp helt nya stödsystemsstrukturer som passar den verklighet vi lever i. Vi ska investera 150-200 miljoner kronor nästa år för att få adekvata verktyg till våra kommunikatörer, så att de kan ge bättre kundservice, säger han till CS.

    Vi väntar ivrigt på besked från övriga aktörer.

    Andra bloggar om: , , , , ,

    Skrivet av av Carl @ 8:33

  • 4 Kommentarer

    • Coppla Bort skriver:

      Gnäll, gnäll och gnäll!

    • Krister Svensson skriver:

      ComHem=en rysare ang:kundservice,Har bett att få lösa ut mitt abonemang,betalar vad det kostar,inga problem med den biten,men com hem agerar över huvud taget inte,säger javisst inga problem,sen händer det inte mer,och för att komma fram till kundtjänsten,det är en konst i sig själv!prata med en vettig person??nej de kör till 100%med amerikansk försäljning.Finns där någon som kan tipsa mej?!Annars får jag helt enkelt missköta deras räkning till mej så jag blir utesluten,och jag hamnar på betalanmärkning.Men jag är faktiskt så gammal att det bryr jag mej inte för! Krister.

    • […] för sin kundservice, de verkar ha överlägset störst andel missnöjda kunder. Trots tidigare löften om bot och bättring verkar inget ha hänt. Tyvärr är många fastigheter bundna till Com Hem när […]

    • STEN skriver:

      HEJ!
      Jag har nu under en längre tid försökt att logga in på min hemsida
      För byte av kanaler och se på mitt konto men blir hela tiden avvisad
      Med att mitt lösenords inte fungerar. Efter samtal med com hem fick jag ett bekräftat lösen ord 2009-03-04 ,som fungerade då. Varför har det plötsligt blivit fel nu? Jag är angelägen om att få problemet löst per omgående.

      Mvh.
      Sten

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.