web analytics
  • Hemtex får skarp kritik för sin marknadsföring. – De ständiga reorna gör marknadsföringen oseriös och vilseledande, säger Jan Bertoft, generalsekreterare för paraplyorganisationen Sveriges Konsumenter, till DN.

    – Ombyggnadsrea, utförsäljning, slutrea, sommarrea, extrapriser, förpackningsbyte, flyttrea… Ordet rea ska användas med försiktighet och gälla under en begränsad tid och vara i högst några veckor. Det blir svårt för konsumenten att förstå vad som är ordinarie pris när det alltid är rea, säger Jan Berthof.

    Även Konsumentverket har uppmärksammat Hemtex marknadsföring det senaste året.

    – Vi kom fram till att de inte hade rea på samma varor hela tiden och då är det okej, men därmed inte sagt att de alltid följer marknadsföringslagen, säger Cecilia Hurtig, jurist på Konsumentverket.

    Hemtex vd Anders Jansson ställer sig frågande till kritiken av marknadsföringen.

    – Vi har inte fått några reprimander och jag tycker att vi är raka, klara och tydliga med vårt budskap till kunderna, säger han till tidningen.

    Andra bloggar om: , ,

    Skrivet av av Carl @ 6:22

  • 2 Kommentarer

    Kommentera

    E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.